עיסוי כטיפול באסטמה וברונכיט

עיסוי כטיפול באסטמה וברונכיט
עיסוי כטיפול באסטמה וברונכיט

מתוך הניסיון שלי טיפול בעיסוי ייעודי יכול לעזור לחולי אסטמה.
מחקרים אחרונים שבדקו ילדים אכן מראים שעיסוי טיפולי משפיע לטובה על ילדים החולים אסטמה;

טיפול באסטמה בעזרת עיסוי, רפלקסולוגיה וברפואה האלטרנטיבית היה אחד הדברים הראשונים שגיליתי שעובדים, על עצמי. אני סבלתי מאסטמה ומברונכיט ספסטית עד לכדי אשפוזים וטיפול קבוע בסטרואידים ולי זה עזר מצויין.

מהרגע שגיליתי את הטיפול הספציפי לאסטמה הצלחתי בעזרתו לטפל ולעזור לעצמי עם האסטמה שלי וכן גם לטפל ולעזור במקרי אסטמה ותופעות הקשורות בריאות אצל חולים אחרים.

במיקרים של אסטמה וקשיי נשימה אני מטפל בעיסוי המשלב את טכניקת הטיפול באסטמה שעזרה לי.

כמו כן אני מלמד את ההורים, במידה ומדובר בילדים קטנים, או את החולה באסטמה עצמו כיצד לבצע את הטכניקה ולעזור לעצמו.

זאת טכניקה שמי שמכיר אותה מקבל כלי שיכול לעזור לו להתמודד עם מחלת האסטמה.

כלי לטיפול עצמי באסטמה שיכול להוריד את אלמנט החרדה והלחץ מהאי שליטה בנשימה הנוצרים בהתקפי אסטמה הוא כלי משמעותי המאפשר לחולה להרגיש שליטה בסיטואציה, להירגע ולצאת ממערבולת הלחץ והאין אונות שרק מחמירות את המצב.

טכניקת עיסוי זאת אינה יכולה להיות כהמלצה לתחליף לטיפול רפואי או לאי נשיאת משאף. אך מניסיון שלי בהחלט הורידה אצלי את הצורך להשתמש בהם.

תרגול של טכניקות שונות לרגיעה כגון עיסוי, מסאג', יוגה, טאי צ'י, מדיטציה ועוד… משפיעה לטובה על הריאות דרך השפעה על הורדת עומס מהתהליכים הרגשיים, מהשרירים ומהנשימה.

עיסוי טיפולי הוא תהליך הוליסטי שמשפיע ביחד (לא ממוקד רק באחת) על כל המערכות בגוף: שרירי השלד, העיקול (הבטן), החיסון, הנשימה, מחזור הדם, הלימפה, ומערכות העצבים.
רבים מהבעיות הרפואיות של ימינו נובעות מלחץ.
לחץ משפיע ומשנה את האיזון העדין בכל הפעולות שקורות בתוך גופנו.
החזרת האיזון לגוף דורשת גישת טיפול הוליסטית שלמה.

מחקרים עדכניים מראים שילדים הסובלים מאסטמה תיפקדו מבחינת תפקודי ריאות טוב יותר לאחר קבלת טיפול בעיסוי:

בדקו ילדים הסובלים מאסטמה ב2 קבוצות גילאים: קבוצה אחת בגילאי 4-8 וקבוצה שניה בגילאי 9-14 ל2 הקבוצות נתנו כטיפול עיסוי במשך 20 דקות בכל לילה לפני השינה. במשך 30 יום. התוצאות הראו ש: הילדים הצעירים יותר שקיבלו עיסוי הגיבו מיידית לאחר העיסוי בירידה בלחץ שנמדד על ידי כמות הקורטיזול (הורמון המשקף לחץ) בגוף. גם ההתנהגות והביצועים של אותם הילדים תחת אסטמה ובמבחן רמת מעבר האוויר העליונה ושאר הביצועים הריאתיים השתפרה. קבוצת הילדים הבוגרת יותר הראתה גם כן ירידה במדדי הלחץ לאחר קבלת העיסוי אך רק מדד ביצוע אחד במאמץ הראה שיפור (forced expiratory flow 25% to 75%). הסיבה למדוע רק מדד אחד הראה שיפור אצל קבוצת הילדים הבוגרת יותר אינו ידוע.

אך למרות זאת נראה בבירור בניסוי שהעיסוי שקיבלו הילדים ב2 הקבוצות שיפר גם את היקף כמות האוויר וגם את השליטה במחלת האסטמה.

מאמר מלא: Iran J Pediatr Jun 2008; Vol 18 (No 2), Pp: 123-129

עיסוי טיפולי מקצועי אינו מטפל רק באזורים שבהם צופים בבעיה. אלה משפיע על חילוף החומרים המטאבולי בכל הגוף על ידי הבאה למצב תקין ואינדיבידואלי של מערכות הסירקולציה, השרירים, העצבים, וכן של התפקודים השונים שלהם.

עיסוי טיפולי עוזר להרגיע בנוסף לגוף גם את המוח, מוריד לחץ, מרגיע את העצבים ומרכז את האנרגיה והכוחות שלנו במטרה שלפנינו.